Lisa Edelstein a Back Stage magazinban

Lisa Edelsteinről (Dr. Cuddy) megjelent egy életrajzi összefoglaló interjú az amerikai Back Stage (= színfalak mögött) magazinban.
Csak pár szó spoileres a magyar tévénézők számára (6. évad utolsó epizódjáról van szó), azt ki kell jelölni egérrel, hogy elolvasd.
Fordítás és a cikk szkennelt változata a folytatásban:

(Az első kép is ugyanúgy spoileres!)

1. oldal2. oldal3. oldal

(Megtekintés galériában)

Orvos(os)t játszani

Hosszú tévés út után Lisa Edelstein otthonra talál a “Doktor House”-ban

Bár Lisa Edelstein a “Doktor House” hatodik évadát (innentől jelöld ki)valószínűleg a karaktere eddigi legnagyobb történetszálával fejezte be – egy románc kezdete a morcos dokival -, a dolgok teljesen máshogy is alakulhattak volna a színésznő számára. Ahelyett, hogy a Princeton-Plainsboro Kórház folyosóit felügyelné igazgatóként mint Dr. Lisa Cuddy, Edelstein majdnem a Lilaakác közben kötött ki, mikor Lynette szerepének meghallgatására ment a “Született feleségek”-ből – amit végül Felicity Huffman kapott meg. A producerek akkor ajánlották fel a munkát Huffmannek, mikor Edelstein az utolsó rostára jött. “Kissé kínos volt” – mondja Edelstein. “Nem tudták, hogy valaki beengedett az ajtón, és szó szerint arra léptem be, mikor már telefonon beszélgettek a fizetéséről.” Azt is elmondja, hogy a “Szülifeli”-s munkatársak nagyon támogatóak voltak és nem haraggal vált el tőlük. Egy héttel később a “House”-ban landolt.
Miután már korábban túlesett 15 celebutáns“, amiért a ’80-as években nightclubokban lógott olyan haverokkal, mint James St. James. De a musical bizonyos mennyiségű hitelességet teremtett neki. Még ennél is fontosabb, hogy “Bizonyítottam magamnak – ez nagy dolog volt.”
Végül az MTV “Awake on the Wild Side” c. műsorának házigazdája lett. Puszta őszinteséggel mondja, hogy “Utáltam. De jót tett nekem, mert először is megfizettek és a darabom két évnyi folyamatos előadása után le voltam égve. Másodszor pedig a kamera előtt lehettem, amiből csomót tanultam.”
A SAG-kártyáját egy egysoros szerepéért kapta az első mozifilmjében, a “The Doors”-ban (“Az ajtók”). A szerepet egy fura – a rendezővel, Oliver Stone-nal való – meghallgatás után kapta. “Csak a szexjelenetekhez volt meghallgatás a színésznőknek” – mondja. “Sikoltozva hemperegtünk a padlón. Végül begurultunk Oliver íróasztala alá.” Eredetileg három szexjelenetet kellett volna csinálnia, de az első után Stone azt mondja, elég volt. “Én erre azt feleltem, hogy ‘Szóval csak azt szeretné, ha a földön szexelnék, de a falnak támaszkodva vagy a kanapén nem?'” – emlékezik vissza nevetve. “Érre rámnézett és megkérdezte, hogy ‘Ez lesz az első filmje?’ Szerintem azért kaptam meg a szerepet, mert szemtelen voltam. És ez tetszett neki.”

Lépésről lépésre

A filmdebütálása óta Edelstein folyamatosan szerepelt filmekben és a televízióban. Emlékezetes volt Ben Stiller szörnyű randipartnereként a “Keeping the Faith” (“Ég velünk”) c. filmben ill. call girlként az “Elnök emberei”-ben, valamint transzszexiálisként az “Ally McBeal”-ben. A színésznő megjegyzi, hogy hamar megtanulta: a jó munka további munkákat hoz. “Soha nem volt meg a nagy kiugrásom, de voltak munkáim, amiről tudtam, hogy előre hajtanak engem” – mondja. “Az első ilyenek vendégszereplések voltak a ‘Seinfeld’-ben és a ‘Mad About You’-ban (‘Megőrülök érted’). Aztán benne voltam egy ‘Relativity’ c. sorozatban, ami nem húzta sokáig, de csodálatos volt a karakterem. Dolgoztam egy szitkomban Tommy Schlamme [rendezővel], és ő vitt be a ‘Vészhelyzet’-be, majd pedig gondolt rám a ‘Sports Night’-nál (‘Esti meccsek’), mikor bajban voltak az egyik szereplő castingolásánál. Ott találkoztam Aaron Sorkinnal, aki berakott az ‘Elnök emberei’ első epizódjába, majd visszahozta a karakteremet később az évadban. A munka munkát szül – így ment ez mindig is az életemben, és ez így csodálatos volt.”
Most, hogy a saját népszerű sorozatában játszik, Edelstein megjegyzi, hogy hálás a sikeréért és az időzítésért. “Van egy bizonyos szintű elismerés, ami csak élettapasztalattal jön meg és akkor nem tudod meg, hogy milyen az az első 15 év, ha már 24 évesen sikeres leszel. 20 éve dolgozom, és azt a 15 évet azért kellett átélnem, hogy elérhessek ide, ahol most vagyok. Úgy érzem, szilárd lábakon állok és, hogy megérdemlem a munkámat.”

Ami még kimaradt

“Egyéb munkái: “Mi kell a nőnek?”, “Oviapu”, “Felicity” és “Leap of Faith” c. sorozatok
Szinkronizált olyan Fox-sorozatokban, mint az “Amerikai fater” és a “Texas királyai”. Mercy Graves hangja volt a “Superman” és a “Justice League” (“Igazság Ligája”) c. animációs sorozatokban.
Azt mondja, hogy egy karakterre úgy készül fel, hogy megpróbálja megtalálni a közös pontokat magával. “Többször elolvasom a forgatókönyvet, és megpróbálok ráállni a karakterem ritmusára. A választható árnyalatokat önmagamból merítem. Szóval ez egy olyan folyamat, amiben meg kell találnom, a karakterben lévő jellemzőimet.”

Csatlakozás a társalgáshoz

1 hozzászólás

  1. Visszajelzés: Trackback
Egy jó hozzászólás jó lenne

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

 

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..