7×18 – az író vlogja

A legutóbbi epizód egyik írója, David Hoselton mesél arról, honnan jöttek az ötletek, milyen volt megírni a “The Dig”-et.

Frissítés: Kész a fordítás.

Get the Flash Player to see this content.

Helló, David Hoselton vagyok, a 18., “The Dig” c. epizód egyik írója. Azért “The Dig” (“Az ásás”) a címe, mert egy csomó titokra fényt derítünk: Tizenhárom titkára, hogy miért volt börtönben, és mit tett. Aztán ott van a páciens feleségének titka. És Taub titkára is fény derül, ami kevésbé drámai, mint az első kettő.

Tizenhárom, azaz Olivia Wilde visszatér a sorozatba, és nagyon izgatottak voltunk emiatt. Sok lehetőség felmerült: terhesség, rehabilitációs központ, meg ilyenek. Aztán valaki bedobta, hogy “börtönből szabadul”, és ez mindannyiunknak rögtön megtetszett. És így meg is lett a teaserünk: Olivia kisétál egy börtön kapuján. Ez nagyszerű gondolat volt.

House-t mindenképpen el akartuk vinni kocsikázni. Elviszi Tizenhármat. És azon filóztunk, hogy House mire tudna rákattanni, amiért elutazna. És kitaláltuk a krumplilövő bajnokságot. Részben azért, mert ez közeláll a szívemhez: a fiam csomó krumplilövő ágyút készített az utóbbi években. Csomó krumplit ölt meg velük. Szóval nekem volt némi fogalmam a dologról, és ő volt a nemhivatalos szakmai konzulensem. Megmondta a PVC sűrűségét, meg ilyenek. És maga az a látvány, mikor House megfordul azzal az ágyúval… Az tök király, nem?

Két jelenet szerintem nagyon jól sikerült. Az egyik a párbaj House és Harold Lamm között – némi Sergio Leonés beütése volt. Szerintem Matt Shankman, a rendezőnk zseniális munkát végzett. House szembenéz Harold Lamm-mel… és az időjárás is nekünk dolgozott, mert a szél fújta a port és Hugh… a közelik Hugh-ról… fantasztikus western arca volt, és ő nagyon sokat tett hozzá ahhoz a jelenethez. A végén… lenyűgözött.

Haroldon volt egy krumpli-hordozó táska (a fegyverhordozó mintájára). Amit valaki csak viccből felhozott az egyik meetingünkön. Aztán meg mindenki mondta, hogy “Ez fantasztikus ötlet. Létezik olyan?” Szóval a kellékesek csináltak egy krumpli-hordozó táskát és megtöltötték a hatalmas krumplikkkal.

A másik nagyon jól sikerült jelenet – amely a színészeinknek köszönhető – a végén volt. Mikor House felajánlja, hogy megöli Tizenhármat, ha kell. És azok az érzelmek és az őszinte szeretet kettejük között… És a szeretet úgy van jelen, hogy nem is mondják ki konkrétan, hanem azzal a mondattal fejezik ki, hogy “megöllek”. Olyan kedves ez a kis mondat! És, szerintem nagyszerű munkát végeztek (Olivia és Hugh).

Nem tudom, hogy észrevették-e, de annál a jelenetnél, mikor Tizenhárom kiszáll a kocsiból és bekopog az ajtón, egy férfi kinyitja neki, ő meg tökön rúgja őt és a fickó meg összeesik. Nos, az… a vendégszínészünk Damon Lindelof volt, a “Lost” egyik készítője. Ez úgy kezdődött, hogy beszélgettünk arról, hogy kit kéne tökön rúgnia Tizenháromnak. És David Shore azt mondta: “Kérdezzük már meg Damon Lindelofot!” És küldtünk neki egy e-mailt, mondván: “Szeretnéd, ha Olivia Wilde tökön rúgna?” És öt perc múlva visszajött a válasz, hogy “Mikor és hova menjek?”
Olivia Wilde vagy hétszer-nyolcszor ágyékon rúgta. És minden alkalommal leguggolt hozzá, és odaimprovizált valami szöveget a fülébe, amit mi nem hallhattunk. És Olivia célja mindig az volt, hogy megnevettesse Damont. Olyanokkal, hogy “Ezt most a ‘Lost’ utolsó epizódjáért kaptad!” vagy ilyesmi. És a fickó nagyon cseles, mert egy pillanatig sem röhögte el magát és esett ki a karakterből. Fantasztikusan csinálta. Én csak úgy fogok emlékezni rá, hogy a “tökös fickó”.

A páciens szemétgyűjtő… a felesége szemétgyűjtő. A nejem szociális munkás, és részt vett egy konferencián, amely a szemétgyűjtésről szólt. És mikor hazajött azt mondta, hogy “Ez érdekes epizódötlet lenne”. Szóval utánanéztem a dolognak és… lenyűgöző egy betegség. És már belekerült a Mentális rendellenességek kórmeghatározó és statisztikai kézikönyvébe is, mint külön diagnózis. Elkülönítve a kényszerbetegségtől. Szóval kezdenek komolyabban foglalkozni ezzel.
De érzelmi oldalról ez egy szerelmi történet a páciens és a felesége között. Hogy mit meg nem teszünk a szerettünkért, és mit el nem tudunk fogadni érte. És ez bizonyos szinten a House-Tizenhárom szállal hozható párhuzamba: mindkettőnek vannak titkai, de legbelül szereti egymást a két karakter.

További információ a szemétgyűjtésről: http://www.ocfoundation.org/hoarding

Videó letöltése

Egy jó hozzászólás jó lenne

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

 

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..